Waarom je NU moet starten met Social Media Marketing…

Hey, dealers! Wij geloven dat het is hoog tijd om aan boord te springen van de Facebook Ads marketinghype. In deze blog vertellen we je waarom dit hét moment is om te beginnen en waarom dit je bedrijf naar nieuwe hoogten kan brengen. Laten we gelijk beginnen!

Op het moment is er weinig concurrentie

Een van de grootste voordelen van het tijdig implementeren van social media marketing is dat de concurrentie nog beperkt is. Terwijl andere dealers misschien nog aarzelen, kun jij al een voorsprong opbouwen en een sterke online aanwezigheid creëren. Zo kun je een voorsprong opbouwen ten opzichte van je concurrent en je zelf vestigen voordat de rest dat doet.

De marketing oplossingen zijn nog maar kort beschikbaar

De integratie van automotive oplossingen op Facebook en Instagram zijn nog relatief nieuw. Dit betekent dat er veel ruimte is voor innovatie en creativiteit. Je kunt nieuwe manieren ontdekken om je doelgroep te bereiken en je merk op te bouwen. Adverteren via Meta (Instagram en Facebook) werkt op basis van een biedingssysteem. Hoe meer bedrijven in de zelfde doelgroep adverteren, hoe duurder het wordt om deze doelgroep te bereiken. De term CPM (Kosten per 1000 impressies) is hier het belangrijkste in. Uit ervaring weet ik dat de juiste advertentie richting de juiste groep targeten er voor kan zorgen dat je soms tot wel vier keer zo veel personen bereikt voor het zelfde geld!
Als de hele automotive branche straks vol op social media aanwezig is zullen deze kosten niet meer zo laag zijn!

Beter dan huidige marketing kanalen

Laten we eerlijk zijn, traditionele marketingkanalen zijn niet meer zo effectief als vroeger. Adverteren in een magazine? de krant? Een billboard???
Je hebt hiermee geen fatsoenlijke inzage op wat je budget nou daadwerkelijk genereerd. En op auto zoeksites zoals marktplaats en autoscout sta je tussen al je concurrenten. Met social media marketing kun je gerichter adverteren, je boodschap personaliseren en echt in contact komen met je potentiële klanten. Het is makkelijker voor de gebruiker. En zet je bedrijf in de spotlight in plaats van tussen al het aanbod van alle andere dealers in de regio.

Volledig traceerbaar

Een van de grote voordelen van social media marketing is dat alles traceerbaar is. Je kunt precies zien welke campagnes werken en welke niet. Dit stelt je in staat om je strategie voortdurend te optimaliseren en je marketingbudget efficiënter te besteden. De combinatie van Facebook Pixel Tracking en Google Analytics kun je heel accuraat in beeld brengen wat je advertentiebudget nou daadwerkelijk oplevert.

Het opbouwen van vertrouwen en autoriteit

Social media marketing biedt je de kans om een relatie op te bouwen met je klanten. Door waardevolle content te delen, vragen te beantwoorden en betrokken te zijn via je pagina. Daarnaast zorgt een goed werkende en goed verzorgde online aanwezigheid er voor dat je met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt!

Meer mogelijkheden: Auto's inkopen, en binnen halen van specifieke zoekopdrachten

Social media biedt niet alleen de mogelijkheid om je auto's te verkopen, maar ook om ze in te kopen. Je kunt contact leggen met particulieren die van hun auto af willen en zo lucratieve deals sluiten. Je kunt ook nog eens een dienst aanbieden waarmee je je klant helpt zijn nieuwe (droom)auto te vinden! Samen met de klant maak je een wensenlijst en zoek je de passende auto bij de klant! De opties zijn eindeloos!

Kortom, het is tijd om het potentieel van social media marketing te omarmen. De kansen liggen voor het grijpen en wij staan klaar om je te helpen bij elke stap. Laten we samen je resultaten naar nieuwe hoogten brengen!

Klaar om te starten? Boek nu een vrijblijvende demo!

Nu starten
Volgende
Volgende

Waarom Facebook ads essentieel zijn voor autobedrijven/autodealers